Kalite Performansı Kriterleri

3/15/50 yaklaşımı, lastiklerimizin test edildiği farklı sayıdaki performans kriterini yansıtır.
3 - AB Lastik Etiketleme sistemi çerçevesinde test edilen performans kriteri sayısıdır.
15 - Avrupa`nın lider otomotiv organizasyonları ve yayınları tarafından uygulanan bağımsız testlerle değerlendirilen ortalama performans kriteri sayısıdır.
50 - Her yeni Goodyear lastik tasarımını tabi tuttuğumuz test sayısıdır.

3 - AB lastik etiketi testi

2012 yılında uygulamaya geçirilen standart AB lastik etiketi, her lastiği 3 temel performans kriteri açısından analiz eder:

  • Yakıt verimliliği - Bir lastiğin aracınızın yakıt verimini etkileyen dönüş direncinin ölçümüdür. A (en yüksek derece) ile G (en düşük derece) arasında derecelendirilir.
  • Islak zeminde kavrama - Lastiğin ıslak yollarda frenleme performansının bir ölçümüdür. Islak zeminde kavrama, A (en yüksek derece) ile F (en düşük derece) arasında derecelendirilir.
  • Dış dönüş gürültüsü - Lastik tarafından üretilen dış gürültünün desibel cinsinden ölçümüdür. Siyah ses dalgaları, lastiğin 1 (sessiz) ile 3 (yüksek) arasındaki gürültü sınıfını belirtir.

15 - Bağımsız testler
Avrupa`nın en büyük bağımsız otomotiv organizasyonları ve yayınları, lastikleri aşağıdakileri kapsayan 15 önemli performans kriteriaçısından testten geçirir:   
  •     Islak ve kuru zeminde yol tutuşu ve frenleme
  •     Viraj kavrama
  •     Dayanıklılık
  •     Yakıt tüketimi
  •     İç gürültü
  •     Suda kızaklama

50 - Goodyear iç testleri

Yeni lastik tasarımlarımızın tamamı, hazır olmadan önce en az 50 performans kriteri açısından analiz edilir ve asla taviz vermeyen test uzmanlarımız, lastikleri AB etiketi kapsamında olmayan kriterlere göre testten geçirir. Bu kriterler arasında şunlar yer alır:
  •     Islak ve kuru zeminde yol tutuşu ve frenleme
  •     Kilometre performansı ve dayanıklılık
  •     İç gürültü
  •     Suda kızaklama; virajlı ve düz yol
  •     Çekiş
  •     Yüksek hız stabilitesi
Kış mevsimine özgü lastiklerimiz de kış koşullarında iyi performans için çekiş, buzda ve karda yol tutuşu ve frenlemeyi kapsayan faktörler açısından test edilir.